TESTUL DE INTOLERANȚĂ LA HISTAMINĂ

NOU la Family Clinic – Intoleranța la Histamină poate fi acum detectată printr-un test de sânge.
Mulți oameni suferă de tulburări gastro-intestinale, migrene, dureri de cap, probleme ale pielii, probleme cardio-vasculare si astm, cauzate de o intoleranță la histamină. Histamina joacă un rol central în reacțiile alergice și pseudoalergice și provine din doua surse: productie proprie a organismului si ingestia unor anumite alimente. Diaminoxidaza (DAO) este enzima responsabilă pentru metabolizarea histaminei.
O activitate deficitară a enzimei conduce la o acumulare de histamină cu simptome corespunzătoare.  Este adesea dificil să se facă distincția între o alergie imediată (de tip 1), alergie de tip III sau intoleranță la histamină, deoarece de multe ori simptomele sunt identice. Prin determinarea activității DAO, intensitatea intoleranței histaminei poate fi identificată în mod individual.
Exista mai multe cauze pentru intoleranța la histamină. Acestea includ, printre altele, un deficit de vitamina B6 sau de cupru asociat cu o producere deficitară de diaminooxidază (DAO). Atunci când sunt consumate produse alimentare bogate in histamină, apar simptomele descrise mai sus. Probleme intestinale, cum ar fi de exemplu, boli intestinale inflamatorii sau producția excesivă de histamină de către bacteriile intestinale putrezite, pot fi de asemenea cauzele unor astfel de probleme. Nu numai producția insuficientă a enzimei diaminooxidază sau concentrația crescută de histamină, dar, de asemenea, inhibarea enzimei provoacă intoleranță la histamină. Posibilii inhibitorii puternici ai DAO sunt în special produsele alcoolice, dar, de asemenea, unele medicamente obișnuite, incluzând mai ales agenții antireumatici, care sunt medicamentele cu efecte anti – inflamatoare si antialgice.
Este adesea dificil să se facă distincția între o alergie imediată IgE (de tip 1), și o alergie alimentară IgG (de tip 3) sau o intoleranță la histamină, deoarece de multe ori simptomele sunt identice.

Date de contact

Strada Erou Iancu Nicolae 124, Pipera/Voluntari 077190